donderdag 12 november 2015

Langzaam naar het einde.....

Tja het tuinseizoen is langzaam aan't aflopen, op de tuin staat niet veel meer, wat verdwaalde wortels, slechts 1 boerenkoolplant, want de rest heeft knolvoet gekregen of is door rupsen afgevreten, en dan staat er nog wat prei, pastinaak en andijvie. Sommige pastinaken zijn enorm geworden, maar ik vind ze dan toch niet zo lekker meer.

dat muntje is een euro

Vandaag was het wel prima tuinweer, dus al het onkruid nog eens losgeharkt en op hoopjes laten liggen en de laatste palen van het land gehaald.
Omdat de temperatuur toch nog vrij hoog is, staat de knoflook al zeker 10cm boven de grond, dat had ik liever niet gehad, maar ja, over het weer heb je niks te zeggen he....er kwamen zelfs alweer nieuwe plantjes op van de Dille en Afrikaantjes!


Ik kan nu nog 1x van de Frieslander aardappels eten en dan zijn ze op, heb ik toch mooi van juli tot november met de aardappels gedaan. Volgend jaar zet ik 2 vastkokende erbij, de Annabel en de Roseval en hoop dan tot januari toe te kunnen. Uien en knoflook heb ik nog wel voldoende. Ik ben alweer druk met de planning van komend jaar...maar daarover later meer :)

2 opmerkingen:

  1. Als het tuinseizoen voorbij is, vind ik dat toch altijd jammer. Maar dan is het inderdaad ook tijd om nieuwe tuinplannen te smeden, wat ook heel leuk is. Ben benieuwd naar jouw plannen voor volgend jaar!

    Gr. Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier ook de combinatie boerenkool en rupsen :(

    BeantwoordenVerwijderen