zondag 15 juni 2014

Bloemkool en Sprouting brocolli.

Al twee dagen niet zo fit...maar ik moest vandaag echt even naar de tuin, de nieuwe plantjes moesten water hebben en ik wist dat de bloemkool eigenlijk vrijdag al geoogst had moeten worden.....

Dus vanmiddag toch maar rustig op de fiets richting tuin gegaan en een joekel van een bloemkool geoogst...mooi vast en geheel zonder beestjes...wat een genot zo'n Ikea vitrage over je kolenbed! De wortelkluit moet ik van de week nog even uitgraven...nu geen puf voor.

bloemkool van bijna 2 kilo.

Ook de paarse Sprouting brocolli gaat ineens prima sprouts geven, vorige week al enkele geoogst en ook vandaag nog wat meegenomen, die gaan morgen eerst maar op het menu. Dan komt dinsdag die bloemkool aan de beurt....

Sprouting brocolli


De aardbeien op de tuin zijn inmiddels "op" , in de achtertuin bij het huis is nog een beetje te oogsten en ik zie dat er nu ook bloemen in de bosaardbeitjes komen, leuk want die heb ik nog niet eerder geproefd.

2 opmerkingen: