vrijdag 30 juni 2017

En nog maar een rondje moestuin :)

Lekker gewerkt vandaag op de tuin, heerlijk weer ervoor, niet teveel zon en een lekkere temperatuur.


De bramen doen het fantastisch, dat belooft wat !

De uien gaan al "strijken" (plat liggen), dus binnenkort kunnen we gaan oogsten, ze zijn mooi groot! ca.50 gele en 50 rode uien.


Bah de kolen waren gaan rotten en stinken joh !! pffff echt niet normaal, dus vandaag alles eruit, nog 1 bloemkooltje geoogst, en het doek eruit gehaald, de 2e ronde met kolen wordt meestal niks, veel last van knolvoet in de grond, dus probeer ik in het midden nog wat uit te planten.... maar verwacht er dus niet veel van...

Mooie maisplanten, de kolven worden nu gevormd, de aren aan de bovenkant schud ik soms wat zodat de zaden op de draden van de kolf vallen en er een goede vorming van de korrels ontstaat.

De tomaten komen eraan!!


Een van mijn nieuwe dahlias, de Yvonne, een waterlelie type, erg mooi van vorm en kleur.

Komkommerplanten, 4 stuks, beetje veel achteraf, want nu komen de komkommers eraan en het zijn er veeeeeeeel :)

De courgetteplanten gaan ook als een speer, heb al 19 courgettes geoogst en er komen er nog een hele hoop, het zijn mooie gezonde planten.

De pompoenen overwoekeren de hele tuin als ik niet oppas, constant moet ik de stengels terugleggen om het zooitje een beetje bij elkaar te houden, de eerste pompoenen zijn al in de maak!
En als laatste mijn knoflook oogst, kleine bolletjes maar helaas, maar ze smaken prima!

3 opmerkingen:

  1. Dat ziet er allemaal weer prima uit!! Leuk om zo met je mee te kunnen kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer van je kolen, maar voor de rest ziet het er akelig goed uit....19 courgettes....ik moet de eerste nog oogsten!😊

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De uien staan mooi, nog nooit gezien uien op een doek , waarschijnlijk om te voorkomen onkruid .

    BeantwoordenVerwijderen