zondag 25 maart 2012

Groenmoes markt

Vandaag ben ik naar Oirschot geweest, naar de Groenmoes zaden en plantenmarkt, erg leuk! Er stonden 37 stands met bijna allemaal regionale bedrijven die wat te doen hebben met het moestuingebeuren. Ook Peter Bauwens van http://www.denieuwetuin.be/ was aanwezig en gaf een leuke en interessante lezing over het nieuwe moestuinieren, met veel diversiteit en kleur in de tuin.


Frieslander
Bij een andere stand heb ik drie Frieslander pootaardappeltjes meegekregen om eens in een pot te gaan proberen, deze vanmiddag meteen gepoot en we wachten af. De bedoeling is een laag aarde in de pot te doen met daarin de pootaardappels, als ze planten gaan vormen weer wat aarde bijvullen en zo een aantal keren ophogen tot de pot vol is. Aan de stam vormen zich zo de aardappels. Frieslander is een vroege aardappel.




Verder heb ik nog zaden gekocht en ook meteen gezaaid vanmiddag van de Nero di Toscano, een halfhoge palmkool. Van deze kool pluk je iedere keer de buitenste bladeren, en zo groeit de kool de hoogte in en krijgt de vorm van een palmboom, vandaar de naam palmkool. De smaak is vergelijkbaar met die van boerenkool.

1 opmerking:

  1. Waar zouden we zijn zonder de Aldi? hihihi.

    Peter Bauwens vind ik geweldig, ik heb veel zaden van hun site geprobeerd. Echt erg leuk. Dit jaar blijft mijn moestuin lekker simpel, de "mooie" groenten komen later wel weer....

    BeantwoordenVerwijderen