zaterdag 10 mei 2014

Jawel..de eerste aardbei gegeten!

Zo wat een herfstweertje...storm, veel regen en gisteren zelfs hagelbuien. Vandaag dus maar even gaan controleren op de tuin of al mijn bouwsels nog overeind stonden. Ja hoor geen schade, alles prima in orde op een weggewaaide emmer na.
Dan ook maar even alle groentebedden bekijken in de miezerregen... en mijn eerste aardbei gegeten, afgespoeld met een beetje regenwater (en wat zand)...jonge zoooo lekker he!


Ook de eerste bloemen ontdekt...in de Bleu D'Artois aardappels en ook in de sugarsnaps! Nog even en de peulen komen eraan!!

Aardappels Bleu DÁrtois

Sugarsnaps Delikett
De ijsbergsla gaat nu ook een mooie krop vormen...dus nu na een paar weken krulsla gegeten te hebben...komt er komende week de eerste ijsbergsla op het bord :)

ijsbergsla Grazer krauthauptel

klik op de foto's om te vergroten

14 opmerkingen:

  1. Wat gaat het hard bij jou tjonge jonge. Fijn he je eigen groente en fruit

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh Grandma, ben er echt zo blij mee...volgend jaar 100m2 tuin!

      Verwijderen
  2. Dat is lekker vroeg zeg die aardbei! Hier word er ook al genoten van sla en raapsteeltjes uit eigen tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik hoop dat er nog veel volgen, maar vrees daarvoor...heb de uitlopers van vorig jaar geplant en die zijn nog best iel......

      Verwijderen
  3. Wat een mooie! Veel lekkerder dan uit de winkel he! Je tuin ziet er prachtig uit. Ook wij eten nu andere sla (kropsla) na een tijd krulsla gegeten te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben wel blij met een keer andere sla toch? Heb nu alvast weer nieuwe gezaaid...weer een ander soortje :) blijft leuk he

      Verwijderen
  4. Super lekker, zo'n eerste aardbei. Hier is 't nog niet zover.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw da's snel. De aardbeien zien er heerlijk uit. Hier zijn we nog lang niet zo ver.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit was ook wel een eenling hoor, de rest is nog allemaal groen....

      Verwijderen
  6. Ik las je reactie op mijn blog en besloot even bij jou te gluren. Bleek dat ik je al vaker had "bezocht". Wat staat alles bij jou er al vol bij! Hier in het noorden lopen we achter geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja het gaat hier echt goed! vandaag de eerste koolrabi geoogst , maar ook de eerste dikke emelt aan mijn prei gevonden.....

      Verwijderen
  7. Wow Annemiek, je bent met alles een stuk sneller dan ik. Nog geen rood te zien op mijn aardbeien ... en koolrabi was tot nu toe alleen voor de slakken.. Maar goed we gaan vrolijk verder! De plantjes van jou paprika zaadjes gaan gestaag, maar groeien toch steeds een stukje verder. Heerlijk dat het warm weer wordt! geniet van je tuin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zit midden in het tuincomplex, heb toch het idee dat ik daar minder last van slakken heb...ze eten eerst de groente van de buren op :)

    BeantwoordenVerwijderen