zaterdag 3 maart 2012

Lekker aant rommelen....

Afgelopen week een beetje aan't rommelen geweest in de tuin, Pepper had tot 2 keer toe de knoflook uit de bakken gegraven.... ggrrrr, dus daar moest iets op verzonnen worden, aangezien ik ook de planten in de bakken wilde beschermen tegen uienvlieg en rupsen straks op de broccoli, heb ik een lat gemaakt tegen de garagemuur, hieraan heb ik vitrage gemaakt en hiermee de bakken afgeschermd.

Constructie boven de groentebakken


Dan was het tijd om de aardbeienbakken schoon te maken, dor blad weg te halen en ze weer aan de muur te hangen, helaas net als vorige jaren zaten de larven van de lapsnuitkever er weer in... getver... Deze larven eten straks aan de wortels en vernielen zo de hele plant. Ook trof ik eieren van de naaktslak aan...brrr....grond en planten weggegooid...helaas. Straks weer mooie nieuwe planten kopen bij Van Heesch. Dit jaar wil ik peterselie en basilicum tussen de aardbeien zetten. Deze planten zouden elkaar versterken.


Larve van de Lapsnuitkever
Eieren van de naaktslak


3 opmerkingen:

  1. mooie foto van die keverlarve, zo kan ik ze tenminste herkennen, mocht ik ze ook tegenkomen :)
    Wat heerlijk he, dat het nu steeds zulk lekker buiten-weer is!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit jaar heb ik voor het eerst een volkstuin en natuurlijk zijn alle tips welkom. Dat fietswiel lijkt me geweldig, want die bamboestokken zien er zo saai uit!
    Groetjes,
    Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog nooit foto's van eitjes van de naaktslak gezien, en wat zien ze er vies uit! Wel grappig om een keertje te zien.

    BeantwoordenVerwijderen