woensdag 1 februari 2017

Laatste klusjes.....

Vandaag kon ik eindelijk weer aan de gang op de tuin, de grond was niet meer bevroren dus handjes uit de mouwen!
Eerst maar eens alle palen uit de grond halen die er nog instonden, dan het gaas dat ik gebruikt had om de konijnen uit de tuin te houden weer oprollen en opruimen. De laatste boerenkool eruit en net klaargemaakt voor in de vriezer, eten we komende week op.
En dan de hopen mest een beetje gelijkmatig proberen te verdelen over het land.... op een paar preitjes na is het klaar om te ploegen.



De eerste zaden zitten inmiddels ook weer in de zaaibakjes, de zomerprei komt al boven, maar de bloemzaden uit china doen nog niks, maar goed, dat was ook maar afwachten of het iets zou worden....
eerste prei komt boven
Ook nog wat nieuwe zaden besteld, de zadendoos zit verder nog goed vol, dus eerst die maar opmaken.


De knoflook komt nu heel voorzichtig boven de grond, dat ging vorig jaar veeeeeel sneller, hoop dat het mooie grote bollen gaan worden, verse knoflook is zo lekker!

knoflook bedje

En dan werd ik deze week 50 jaar :) en kreeg een geweldig leuk kado, dat moet ik echt toch even laten zien......

karikatuur gekregen voor mijn verjaardag


6 opmerkingen:

  1. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Geweldige tekening!
    Fijn he, om weer in de moestuin aan de slag te gaan. Ik wil eerst nog een (binnen)schilderklus afmaken, maar dat valt niet mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met je verjaardag!! Leuk kado, zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En wat een leuk kado!
    Lekker weer he, dat rommelen in de tuin.

    BeantwoordenVerwijderen