donderdag 4 februari 2016

Pastinaak, oude en nieuwe groente....

Afgelopen week de pastinaken uitgegraven, er zaten er nog zo'n 13 in de grond, vorig jaar had ik daar een wortelstamp van gemaakt, en dit jaar zijn ze in de soep terechtgekomen. Maar helaas ook van dit gerecht werden we niet echt blij, dus dit jaar geen pastinaak meer in mijn tuin.


Terwijl ik een paar jaar geleden nog de meest vreemde dingen wilde uitproberen, met de meest mooie kleuren, moet ik eerlijk bekennen, dat het allemaal wat "normalere" groente gaan worden. Het blijkt toch wel dat die beter worden gegeten in mijn gezin en dat ikzelf uiteindelijk ook liever de standaard groente verkies op mijn bord.
De zomerprei is zo'n heerlijke standaard groente, en de sprietjes staan al boven de grond! Wel goed kijken :)


Vorig jaar had ik ook Aubergine geprobeerd, daar was niks van terechtgekomen, toen ook voor het eerst tuinbonen gezet .....niet superlekker om te eten, en die zwarte luis en de moeite van het doppen voor een klein maaltje bonen..... die plaats benut ik dit jaar dan liever voor lekkere zoete tuin-erwtjes. De Karina bio erwtjes.

En zo wordt je elk jaar weer wijzer :) en wissel je wat tussen de verschillende groente.... het blijft geweldig leuk om te doen!

1 opmerking:

  1. Toevallig had ik vorig weekend ook de pastinaken geoogst. Ook soep gemaakt waar we niet blij van werden. Vandaag zag ik een recept van een pastinaaktaart (vergelijkbaar met worteltaart) van Marleen van Eten uit de Volkstuin. Volgend jaar toch maar weer pastinaak. Al is het alleen om dit recept uit te proberen (en om mijn pastinaakblini weer te maken)

    BeantwoordenVerwijderen