vrijdag 23 januari 2015

Wilgentenen vlechten en bataat (zoete aardappel)

Gisteren was de eerste les van de vlechtcursus wilgentenen, drie jaar geleden had ik deze ook al eens gedaan en had weer zin om nieuwe dingen te leren maken. Als eerste ben ik begonnen met een vogelhuis, het was weer even wennen om de handigheid erin te krijgen en binnen 2 minuten had ik dus al een diepe snee in mijn vinger :) Maar ik ben blij met het resultaat, het is mooi geworden!

eerste vlechtwerk

samengebonden met een Japans oog.
 
Dan wil ik dit jaar proberen om bataat/zoete aardappels te kweken, daarvoor moet je een aardappel in het water zetten, deze gaat wortels maken aan de onderkant en aan de bovenkant komen er scheuten aan, als deze scheuten lang genoeg zijn, kun je ze afbreken en in het water zetten, als die dan gaan wortelen kun je ze planten. In mei kunnen ze dan de tuin in en hopelijk valt er in oktober wat te oogsten......ben benieuwd!

Bataat


Sinds vorige week zitten de nieuwe dakramen in de kas, dus het voorzaaien kan beginnen. De prei inmiddels gedaan, maar met de tuinbonen wacht ik toch tot februari, want de tuin is pas vanaf half maart klaar om te planten, dan zijn de tuinbonen misschien al te groot. Dus nog even geduld.......

nieuwe dakramen in de muurkassen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten