zondag 16 juni 2013

De Papaverbloem is open.

Eindelijk is de bloem opengegaan van de papaver in de voortuin, prachtig, het is inderdaad de Papaver Orientale, alleen daar zijn vele soorten van, ik denk dat dit de "Coral reef" is. Deze had ik vorig jaar gezaaid maar was toen niet aangeslagen...



Coral reef

De ronde courgette heb ik in potten gezet en zit vol bloemknoppen, ik hoop dat dat allemaal courgettes worden. Inmiddels heb ik ook de Teepee boontjes opgepot, deze slaan ook goed aan. Teepee boontjes zijn donkerpaarse stam-sperciebonen die boven op het blad liggen en dus gemakkelijk te plukken zijn. Na het koken worden ze weer gewoon donkergroen...wel grappig eigenlijk.


Teepee boontjes
 
De aardbeien beginnen langzaam aan te rijpen, de smaak valt me wat tegen soms, niet zo zoet als ik gehoopt had...dat komt waarschijnlijk doordat we vrij weinig zonnige dagen hebben gehad. Ook heb ik wat geknakte stengels waardoor de voedingsstoffen niet goed bij de aardbei kunnen komen en er wat vervorming optreedt, ik had al een extra dikke rand om de pot gemaakt, maar dat blijkt toch niet voldoende te zijn. Volgend jaar eens over een betere oplossing nadenken.
 

eerste aardbei Polka 2013
 
Voor de rest groeit alles rustig verder, de blauwe bessen beginnen te vormen, de rode bessen gaan kleuren, de appels worden langzaam groter, de perzikken worden groter en in de tomatenplanten komen nu de eerste vruchten!

perzikken


de eerste tomaatjes in de Red Robin.


 

4 opmerkingen:

  1. Die aardbei ziet er wel prachtig uit. Met de smaak komt het vast ook goed, nu de zon zich wat vaker laat zien. Ook de papaver vind ik echt een plaatje. Hier ploppen ze ook een voor een open. Wat een kleurenspektakel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig die Papaver!
    Ik ben ook niet zo tevreden over de aardbeien. Heb ook soms afwijkingen. Ik dacht dat het kwam door een slechte bevruchting van de bloem.
    En jaloers! Jij hebt al tomaatjes. Hier nog niks, vind het wel erg lang duren.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben je zeker dat die aardbei 'Polka' is? Dat lijkt me eerder een Frau Mieze Schindler' (ingezonken zaadjes)

    BeantwoordenVerwijderen