woensdag 2 mei 2012

Tomaten opgepot

Nou de tomatenzaailingen waren zo groot dat ik ze maandag toch opgepot heb in 10 liter potten. De Thumbler Red heb ik in de Turvy Topsy gedaan, die hangt dus op z'n kop, ben erg benieuwd of dat gaat werken. Als het net zo mooi wordt als op dit plaatje hieronder, hoor je mij niet klagen :)


Voor de andere tomaten heb ik mijn zelfgeknutselde kas weer opgebouwd, zo staan ze toch wat beschermd en elk jaar gaat dat prima. Dit jaar heb ik de dunne gele electriciteitsbuizen vervangen door de wat dikkere grijze, het geheel is nu wat stabieler. Hoop dat het niet te koud gaat worden komende dagen, anders gaat het mis. In de 8 potten staan de volgende soorten:

Oranje van Goeijenbier - stamtomaat met oranje kleine tomaatjes
Millefleur - geeft flinke trossen met kleine gele tomaatjes
Honingtomaatje - stamtomaat met rode honingtomaatjes
Frans NL - gewone rode stamtomaat
Blue Berry - Blauwe tomaat op stam
Gold dust - Gele struiktomaat
Marmande - rode vleestomaat voor een forumwedstrijd
Green grape - heerlijke zoete groene tomaat

opbouw van de kas




4 opmerkingen:

  1. Wat een groot assortiment tomaten zeg. Zo'n Turvy Topsy ziet er grappig uit. Ben benieuwd wat het wordt.
    Gr. Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gezicht, die kleutertomaten in pot. Ik moet de mijne ook nodig in een grote pot gaan zetten. Ingenieus kasje, trouwens.
    Ben ook benieuwd naar je ervaringen met phytophthora bij bovenstaande soorten.
    En die ondersteboven hangende tomaat: spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er al patent uit. Veel groter al dan de mijne ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De tomatenplanten in pot zien er goed uit joh!!

    Ik ga ze vandaag maar even opnieuw zaaien, aangezien ze de laatste weken nauwelijks gegroeid zijn. (Te vroeg buiten in de kas gezet, met waarschijnlijk te koude nachttemperaturen).

    Construtie er omheen is slim gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen