vrijdag 10 mei 2013

Hard gewerkt.

Afgelopen week hard gewerkt in de tuin, de kassen staan op hun plaats en om de hele kasruimte te kunnen benutten hebben we er planken in gemaakt. Onderin staan de tomaten en op de legplanken staan nu sla soorten, ronde courgette, citroenkomkommer, Teepee boontjes, Oostindische kers, Zonnebloemen, Afrikaantjes en div. kruiden waaronder Kaneelbasilicum.
















De tomaten doen het redelijk, de bloemen zijn aan't ontwikkelen, en de Tumbler Red is dit jaar de eerste met bloem! 


Tumbler Red, 1ste bloem 




 
Uiteindelijk zijn het 15 soorten geworden waarvan 6 stamtomaten, die ik moet gaan dieven (de okselscheuten verwijderen) en 9 struiktomaten. In een volgend blog laat ik ze nogmaals zien.
 
De Sugarsnaps gaan nu flink aan de groei, vandaag heb ik ze onder het doek vandaan gehaald omdat ze te weinig groeiruimte hadden. Ook de sjalotten en de stengelui zijn onder het doek uit, hoop dat de uienvlieg ze met rust laat en ik daar dus geen spijt van ga krijgen. De radijzen zijn klaar om te oogsten.
 
sla, radijs, sugarsnaps,sjalotten en stengelui.
 
De paprika's heb ik ook in hun vaste pot gezet, dit jaar voor het eerst drie bij elkaar, eens kijken hoe dat bevalt, zal nu wel beter op de voeding moeten gaan letten. Er zitten diverse soorten paprika's in de potten, langwerpige en blokpaprika's. Rode, oranje, paarse enz.
 
 
Paprika's : achterste 3 en rechtsvoor nog 1
 
Vandaag zag ik aan het kersenboompje de eerste kleine kersjes hangen, vorig jaar was het er slechts 1, dat gaan we denk ik wel overtreffen dit jaar :) Binnekort de beschermnetten eens bij elkaar gaan zoeken....anders zijn de merels me weer voor!

Kersen


(Klik op de foto's om ze te vergroten)
 

5 opmerkingen:

  1. Ziet er goed uit! Ik had mijn sugar snaps al uitgeplant, maar de eerste planten zijn alweer onder handen genomes door de slakken...gelukkig nog tijd zat om bij te zaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles staat er mooi bij! Toevallig heb ik vandaag afrikaantjes en kamille bij de uien geplant. Dit zou de uienvlieg tegen moeten houden. Ik heb geen idee of dat ook inderdaad zo is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Annemiek, Dank voor je reactie op m'n blog en de Appeltern-tip. Ken ik niet, dus leuk om een keer te bezoeken. En wat heb je al veel verschillende soorten plantjes zeg! En 15 soorten tomaten, wow. Je hebt het over struik- en stamtomaten, dat zijn nieuwe termen voor mij, goed om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annemiek,
    Wat leuk zeg, 15 verschillende soorten tomaten. Je hebt ze ook al echt buiten staan zie ik. Dat heb ik nog niet aangedurft, gebruikte nog steeds kappen en vliesdoek voor 's nachts maar ga ze nu afharden.
    Je hebt aparte plantjes, zoals de kaneelbasilicum, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker hard gewerkt! Ziet er allemaal goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen