zaterdag 11 maart 2017

Nieuwe Kwartels !

Zo leuk weer... twee nieuwe kwartels erbij gekocht, van de drie waar ik mee begonnen was waren er inmiddels 2 dood gegaan, en die ene was een beetje eenzaam, dus gisteren twee leukerds erbij gehaald, nou dan moeten ze samen in het hok en dat is dan toch best spannend of het samen gaat lukken.

Eerst maar even het transportkooitje in het hok zetten voor een uurtje, in dat kooitje had ik vieze mest uit de grote kooi gedaan, dus daar zaten ze lekker middenin :)

Daarna losgelaten in de grote kooi, dat waren ze niet gewend zo in de buitenlucht en in het zand....

Tot nu toe gaat het prima, nog geen gevecht gezien en ze zitten lekker bij elkaar, nog geen eitjes gelegd, maar dat zal niet lang meer duren verwacht ik. Leuk he die 3 verschillende kleuren bij elkaar!

Update 12 maart : eerste eitje gelegd



De zaailingen doen het verder wel goed, van de 22 soorten tomaten die ik vorige week zaterdag gezaaid heb, zijn er 16 gekiemd. De paprikas gaan ook goed. De sla is nu opgekomen en ook de erwten en peulen laten zich zien.... gaat allemaal goedkomen!

Afgelopen week ook een experiment gestart, voor het eerst ga ik een aantal Dahlias voortrekken in potten, in de hoop dat het straks al flinke planten zijn als ze naar de tuin kunnen in mei. Deze knollen waren erg uitgedroogd en zo heb ik er een beetje zicht op of er nog wat leven in zit.... wordt vervolgd :)

Dahlias


6 opmerkingen:

  1. zo fijn om te zien dat in NL de kwartels een goed leven kunnen hebben

    hoop dat je heel veel plezier beleeft van deze kleine meisjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn al zo lekker tam, je kan ze gewoon over de veren aaien:) nu allebei aan de leg :) hoop wel dat deze wat ouder worden.

      Verwijderen
  2. Leuk, kwartels! Dahlia's voortrekken in potten doe ik ook altijd. Werkt ook goed tegen slakken (de grote planten zijn daar minder gevoelig voor). Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ben benieuwd, deze uitgedroogde knollen kocht ik van iemand die heel bijzondere soorten had, hoop zo dat ze aanslaan.

      Verwijderen
  3. wat een schattige kwartels. Dat ze maar veel eitjes mogen leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaaa dat hoop ik ook, die zijn zo lekker! De eerste 2 zijn al gelegd, dus gaat vast goedkomen.

      Verwijderen