zaterdag 12 september 2015

Pompoenen, carrot-cake en bramen...

Na een paar prachtige dagen is de regen weer terug, ik was net voor de bui weer thuis van de tuin. Ik had alvast enkele pompoenen meegenomen die los lagen, de rest laat ik verder aan de plant afrijpen want dat is beter voor de smaak en houdbaarheid. De muurkassen heb ik gisteren leeg gemaakt, alle tomatenplanten opgeruimd want alles was geoogst, nu kunnen de pompoenen mooi droog liggen in de muurkassen.

de 4 soorten pompoen van dit jaar

Ook nog wat bramen geplukt want die zijn zooo lekker en er blijven er maar komen, er zitten dan wel geen stekels aan de struik, maar er zitten wel veel wespen die willen steken als ik hun lekkere bramen wegpluk :(

 
 
Gisteren de aardappels Mayan Twilight (2kg) geoogst, en de Pink Fir Apple, soort van Ratte aardappel, heerlijk van smaak, 6kg geoogst. Alleen van de Frieslander zit er nu nog zo'n 20kg in de grond.

Pink fir Apple

De muizen hebben mijn wortels gevonden en er flink van gegeten, ik heb dus een deel maar uitgegraven en mee naar huis genomen, volgende week ook een pastinaak uitdoen en lekker wortel/pastinaakstamp maken. Vandaag heb ik een deel van de wortels al gebruikt om een Carrot-cake te maken, jeeeeee heerlijk joh....met zo'n lekkere creme-laag erop. Zeker weer niet goed voor de lijn he.... recept: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R179268/carrot-cake-wortelcake

aangevreten wortels

Carrot Cake

En dan als laatste nog ff een paar takken Dahlia's van de tuin meegenomen, eenvoudig en mooi ! Genieten toch..........

Geen opmerkingen:

Een reactie posten