donderdag 3 april 2014

1ste aardappel boven grond en aangevreten Sugarsnaps....

Elke dag even gauw naar de tuin als het lukt, en dat is maar goed ook, vandaag zag ik ineens lichtbruine kevers rond mijn sugarsnaps plantjes scharrelen, en toen ik nog beter keek...tja van dichtbij lukt tegenwoordig niet meer zo goed.....alle blaadjes gekarteld en aangevreten....nondeju! Hoop wel dat er nog wat overblijft, voor de zekerheid vandaag nog wat bijgezaaid.
En jawel...veels te vroeg natuurlijk...de aardappels komen boven de grond, de meeste gaan nu pas poten, maar aangezien ik niet kon wachten met dat mooie weer staan de mijne nu al boven grond, de Blue D'artois zijn de eerste, bijna een zwart plantje nog om te zien.

aardappel Blue d,Artois
De radijsjes beginnen ook te komen, zomaar ergens op een vrij stukje nog een rijtje gezaaid...

radijs

Dan in de achtertuin prachtige bloesems inmiddels! Pruimen, kersen, blauwe bes, appels en de poolbraam begint ook. Ik ben zo blij met de bloesem in de Reine Cloude Verte, dat moet een heel zoete groene pruim worden, voor het eerst dit jaar!

Reine Claude Verte


mirabelpruim

kersen
De tomatenplantjes doen het prima in de kas, ze blijven mooi compact en goed van kleur! Nog een kleine maand en dan overpotten in hun definitieve 10L pot. Weer een hoop nieuwe soorten dus spannend wat het allemaal gaat worden.

18 soorten tomaten
 
Ook nog even de aardbeienplanten op de foto, ze beginnen goed uit te lopen, de rupsenlarven zijn hoop ik goed bestreden en de planten bemest...nu wachten op de eerste bloemen!

12 soorten aardbeien

 

3 opmerkingen:

  1. Je tomatenplanten staan er mooi bij! Is dat kevertje misschien de snuitkever/bladrandkever? Ik had ze vorig jaar in mijn tuinbonen. Op zich kunnen ze niet zoveel kwaad alleen als het er veel zijn kunnen ze de planten verzwakken. Ik zag ze nu ook alweer in de tuinbonen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja denk dat je gelijk hebt betreft die kever, hoop dat het goed afloopt :)

      Verwijderen
  2. Hallo @nnemiek,

    Hier loopt ook alles erg voor op het schema. Geeft niet, mij kan de lente niet lang genoeg duren; was het maar altijd lente.

    Heerlijk al je pruimenboompjes in bruidskleed, bij mij staan ze er ook fris en fruitig bij. Dat we dit jaar maar veel lekkere pruimen mogen oogsten.

    Fijn weekend!

    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen