zaterdag 14 april 2012

Bloesem !!

Alle  fruitbomen staan in de bloesem, de Stella en Sunburst kersen dit jaar voor het eerst, ben benieuwd of er straks lekkere kersen aankomen. De Rode bessen hangen ook vol bloempjes en er zijn zelfs al kleine bessen te zien. De pruimenbomen ook overvloedig, hoop dat de pruimenzaagwesp de bomen met rust laat, vorig jaar heb ik wel 200 mirabelpruimen weg moeten gooien omdat ze aangetast waren door deze wesp. Gisteren heb ik nog een tweede blauwe bes gekocht, ik had al de Bleucrop en nu is daar de Jersey bijgekomen. Door een tweede struik erbij te zetten krijg je nog betere en meer vruchten door de bestuiving.

Ostara aardbei
Jonagold appel
Stella Kers
Rode bes Jonkheer van Tets



De zaailingen in de kas groeien ook flink, eens kijken wat ik eerdaags in de border kan zetten. De sla heb ik onder de fruitbomen in de pot gezet, en in de grijze groente bakken staan de krulsla, sugarsnaps, paarse broccoli, prei, dille en de sjalotten ook goed hun best te doen. In de groene bakken staan de super radijzen en de veldsla.

Sla, prei, sjalot,radijs en broccoli




Kas met de zaailingen

Sugarsnaps

2 opmerkingen:

  1. Leuk deze blog over groente en fruit, ga ik volgen. Zelf heb ik naast mijn bloementuin ook perenbomen, pruimen, rode- en zwarte bessen en dit jaar heb ik een stuk gazon omgespit om groente te kweken.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. :o/ ik heb in februari ook rode bessen gezet maar hier nog geen bloempjes te bespeuren ... ik vrees dat ik eerst een jaartje zal moeten wachten!

    BeantwoordenVerwijderen