maandag 9 januari 2012

Nieuw begin 2012

2012 is begonnen en daarmee begint het ook weer te kriebelen om uit te zoeken wat ik dit jaar wil gaan zaaien. Het is ieder jaar weer lastig om uit te zoeken wat het moet worden, want er zijn zoveel soorten die ik zou willen zetten, maar helaas heb ik daar de ruimte niet voor, en een moestuin wil ik nog steeds niet beginnen...Tot nu toe heb ik gekozen voor:


paprika's: zoete punt Atris F1- rode puntpaprika
                
sweet cayenne - zoete lange dunne peper/paprika
                sweet lilac bell - blokpaprika van paars naar oranje
                lila purper - blokpaprika van paars naar donkerrood

sweet cayenne

tomaten: minibel - rode cherrytomaat, kleine struik
               gold dust - warmgele kleine tomaat, kleine struik
               blue berry - donkerspaarse stamtomaat
               millefleur - heldergele cherrytomaat, stam
               fransNL -  gewone rode tomaat
               ida gold - rond oranje tomaatje, kleine struik
               oranje van goeijenbier - oranje cherrytomaat, stam
               green grape - groene cherrytomaat, stam
               tumbler red - rode cherrytomaat, kleine struik
               honingtomaatje - rood tomaatje, groei onbekend


Blue berry


Verder ga ik bosui, teepee bonen, sugarsnaps en knoflookbieslook zaaien.

knoflookbieslook

Eerst moet nog de borderrand vernieuwd worden, het hout is verrot en ik ga er pallisades gebruiken, deze zijn van beton en zien er toch erg leuk uit. Meteen proberen of ik de grond iets kan laten zakken, want deze droogt erg uit in de zomer en dat kost een hoop water.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten